علت اشغال بودن خط تلفن همراه

ممکن است برای شما هم این اتفاق افتاده باشد که در زمان تماس گرفتن صدای بوق اشغالی خط به گوشتان برسد و نتوانید تماس برقرار کنید،البته خیلی کم پیش میاید که خط اشغال باشد ولی خب امروزه این احتمال نزدیک به صفر رسیده و میتوان گفت که خطوط ثابت بدون اشغال شدن میتوان داشت.

ما در این مقاله سعی داریم تا دلایل مختلفی که باعث میشود خط اشغال شود را بررسی کنیم،پس با ما همراه شوید :

اشغالی خط

چگونگی کار کردن خطوط تلفن ثابت:

وظیفه این خطوط به این صورت است که صدا را به امواج الکتریکی تبدیل میکند و به گیرنده ارسال میکند و گیرنده هم به صورت امواج صوتی در اختیار کاربر قرار می دهد.

در گذشته امواج الکتریکی به صورت مغناطیسی بودند که کیفیت خوبی روی مکالمات نبود و الان با توجه ارسال امواج الکتریکی کیفیت بالای روی مکالمات هست.

ارسال امواج صوتی در سیستم های ویپ به صورت دیجیتالی است که یکی از مهمترین دلیل های کیفیت خوب در این سیستم محسوب میشود.همچنین تعدادی از مراکز مخابراتی il از این سیستم استفاده میکنند هرچند تعداد زیادی نیستند ولی این نشان دهنده کیفیت بالای سیستم ویپ میباشد.

چگونگی سیم کشی کردن خطوط مخابرات :

خطوط مخابرات از مرکز مخابرات تاجعبه ای که در محل شما قرار دارد سیم کشی میشود و توسط متخصص از جعبه ای که در محل شما هست تا منزل شما سیم کشی میشود و شما امکان برقراری تماس از این خط را میتوانید داشته باشید.

دلیل بوق اشغال برای تماس گیرنده تلفن ثابت؟

۱- شخصی که با او تماس میگیرید با شخص دیگری صحبت میکند و ممکن است ویژگی پشت خطی تنظیم نشده باشد.

۲- ممکن است با کسی تماس بگیرید که درست همان لحضه او دارد با شما تماس تلفنی برقرار میکند.

۳- آن شخص شماره شما را مسدود کرده و اجازه تماس گرفتن شما را نداده است.

۴- خط تلفن شما دچار مشکل شده که این مشکل میتواند در کابل کشی، سیم کشی مخابرات، تجهیزات تلفن شما و … باشد.

۵- یک وسیله فلزی با سیم کشی خط شما برخورد کرده و اختلال ایجاد کرده است.

۶- مشکل در سیم کشی شماست، یا قسمتی از سیم کشی آسیب دیده و یا رطوبت باعث اشغال بودن خط شده است.

خط اشغالی

رفع بوق اشغال تلفن ثابت:

اگر تلفن شما بوق ممتد بزند، ابتدا باید سیم کشی جعبه مخابراتی که در محل شماست تا محل تلفن ثابت خود را بررسی نمایید. زیرا اگر به مخابرات هم در خصوص بوق اشغال بگویید از شما همین را میخواهد که سیم کشی را چک کنید.

بعد از اینکه از سیم کشی مطمئن شدید، سراغ جعبه تقسیم رفته و تلفن خود را به یکی دیگر از جک ها وصل کنید. سپس با تلفن ثابت تماس بگیرید. اگر بوق اشغال نزد به این معناست که مشکل از سیم کشی در خانه شما است. اگر همچنان بوق اشغال داشت با مخابرات تماس بگیرید تا جهت بررسی و رفع ایراد خط شما اقدام کنند.

توجه کنید که چون سیم ها دارای ولتاژ برق هستند با احتیاط این کار را انجام دهید. میتوانید از یک متخصص کمک بگیرید تا خط شما را چک کند.

نتیجه گیری:

رایج ترین دلیل اشغال بودن خطوط تلفن ثابت، رطوبت است. اکثر مواقع پس از هوای طوفانی با اشغال بودن خط روبرو می شوید. بهتر است از متخصص خطوط تلفنی برای حل این مشکل استفاده کنید تا در اسرع وقت مشکل حل شود. اگر خودتان میخواهید جعبه تقسیم را چک کنید حتما با احتیاط این کار را انجام دهید تا دچار برق گرفتگی نشوید. چنانچه متوجه شدید که بخاطر رطوبت این مشکل پیش آمده بایستی محل رطوبت را پیدا کرده و اقدام به تعویض سیم کشی آن ناحیه مرطوب نمایید.

اشتراک گذاری مقاله
1 دیدگاه
  1. الان من ب کسی زنگ میزنم و ی بوق میخوره بعد بلافاصله line busy میارع دلیلش چیه

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *