رفع مشکل تماس خروجی در ایزابل

رفع مشکل تماس خروجی در ایزابل را در این قسمت از مقاله نیکان تل بخوانید.

رفع مشکل تماس خروجی ایزابل

تعریف OUTBOUNDROTE:
همان گونه که از اسم OUTBOUNDROTE مشخص است باید گفت که این واژه همان مسیر خروجی است یعنی زمانی که تماس از سرور ایزابل خارج می شود از این مسیر انجام می گیرد به بیان دیگر این مسیر می تواند تماس ها را به خارج از سرور ایزابل منتقل کند.

الویت تماس در ایزابل

پیش از هر چیزی باید به بررسی الویت تماس در ایزابل بپردازیم:
در مواقعی که برقراری ارتباط آغاز می گردد قبل از هر چیزی ایزابل به سمت کد های عملیاتی رفته و در مواقعی که جستجو در کد های عملیاتی بی نتیجه باشد به سرعت به سراغ داخلی ها رفته و در این قسمت نیز اگر شماره گرفته شده از داخلی ها نیز نباشد تماس را به سمت مسیر خروجی هدایت می کند.
در اصل می توان مسیر خروجی را به gateway در شبکه های کامپیوتری تشبیه نمود.

مسیر خروجی
جهت شرح این بخش می بایست ابتدا مراحل ورود را بازگو نماییم؛
پس از وارد شدن به BPX Configuration از قسمت چپ صفحه گزینه Outbound Route را برگزیده و بعد از آن، از قسمت راست صفحه گزینه add route را انتخاب می نماییم.

تنظیمات تماس خروجی

همانند سایر آموزش ها قسمت های کاربردی را به طور واضحی بازگو نموده ایم:
واژه Route Name این گزینه جهت درج نام مسیر خروجی است.
گزینه Dial Patterns that will use this Route را باید جز مهم ترین بخش در تماس خروجی دانست در تعریف این بخش لازم است عنوان نماییم که ابتدا باید یک الگو برای شماره ای که می خواهد خارج شود در نظر بگیرید و بعد از آنکه شماره مورد نظر با الگو ما تطبیق کامل پیدا کند توسط مسیر خروجی هدایت می گردد.
گزینه Prepend: را می توان بی اثر ترین قسمت جهت تطبیق شماره دانست. اما زمانی که شماره گرفته شده در سایر بخش ها تطبیق پیدا کند عدد داخل Prepend به اول شماره گرفته شده اضافه می گردد و در مرحله دیگر توسط مسیر خروجی هدایت می گردد.
گزینه Prefix: نقش این گزینه در شماره را نمی توان نادیده گرفت و زمانی که شماره گرفته شده با الگو تطبیق پیدا کند این قسمت از شماره حذف می شود و بعد از آن به مسیر خروجی منتقل می گردد.
گزینه Match pattern: از این قسمت جهت تطبیق دادن شماره ها استفاده می کنند، شما می توانید در این قسمت از علایم اختصاری نیز استفاده نمایید.
علایم اختصاری Match Pattern
X:  این واژه به معنای هر عددی از ۰ تا ۹ است
Z:  این واژه به معنای هر عددی از ۱ تا ۹ بوده
N: این واژه به معنای هر عددی از ۲ تا ۹ است
[]: هر عددی که داخل براکت باشد ، زمانی که شما می خواهید از رنج اعداد استفاده نمایید باید در میان آن ها علامت “-” بگذارید.

. : نیز به معنی این است که هر عددی به هر تعدادی.
تا این مرحله مشخص شد که اگر ما هیچ محدودیت و یا شماره خاصی نداریم لازم است فقط داخل match pattern یک “.” گذاشته تا در این حالت ایزابل هر شماره ای که گرفته می شود را داخل خود بررسی کرده و به نتیجه نرسد به بیرون هدایت کند.
باید به این مورد نیز توجه کنید که در ایزابل یک مسیر خروجی پیشفرض به اسم Outsid_9 وجود دارد که هر تماسی که گرفته می شود اگر شماره آن با پیشوند ۹ باشد آن تماس را توسط مسیر خروجی به بیرون منتقل می کند.

گزینه CallerId: این قسمت نیز از همان گزینه هایی است که ارتباطی به تطبیق شماره ندارد و صرفا جهت اینکه به سیستم اعلام کند که این الگو فقط تا هنگامی که این داخلی شماره گیری کرده است اعتبار دارد.
نکته قابل توجه این است که شما قادر هستید تا به صورت نا محدود برای هر مسیر خروجی الگو تعریف کنید.

مثال کاربردی:

به طور مثال می توان گفت، تصور نماییم که یک تلفن نرم افزاری را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کرده و تلفن نرم افزاری را نیز به سرور ایزابل با داخلی ۴۰۷ به عنوان یک داخلی وصل کرده و بعد از آن قصد دارید که با یک شماره ذخیره شده که به صورت ۹۸۹۱۲۱۲۳۴۵۶۷+ است تماس بگیرید. پس از برقراری تماس تلفن ثابت این شماره را اشتباه می داند پس باید جهت رفع این اشتباه اعداد اول شماره یعنی همان ۹۸+ را پاک کرده و به جای آن اول شماره عدد صفر را بگذارید Dial Patterns همان گزینه برای حذف اعداد اول شماره است.

جهت آشنایی با سایر مقادیر متن زیر را بازگو نموده ایم:
Prepend=0
Prefix=+98
Match pattern=XZ.
Callerid=407

گزینه Trunk Sequence for Matched Routes: همان گونه که در متن بالا گفتیم مسیر خروجی فقط برای هدایت تماس ها بوده و انتقال تماس توسط Trunk صورت می گیرد. در این قسمت شما قادر هستید تا ترانک مد نظر خود برای انتقال تماس را مشخص سازید.

نکته قابل ذکر این است که همواره شما می توانید چند ترانک را به ترتیب تعریف کرده تا در زمان در دسترس نبودن و اشغالی خط تماس به ترانک بعدی منتقل شود.

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *