چگونه سرعت اینترنت مخابرات را افزایش دهیم ؟

در حال حاضر تمامی کار ها به طوری به اینترنت مربوط شده و از این رو آن را می توان از نیاز های اساسی عموم دانست. اکثر افراد در کسب و کار خود از طریق اینترنت با یکدگیر ارتباط گرفته و امور خود را انجام می دهند و مخاطبان بسیاری نیز در شبکه های اجتماعی در حال فعالیت بوده و زمان زیادی را در فضای مجازی می گذرانند امور بسیاری از شهر های بزرگ داخل کشور فقط به اینترنت وابسته شده است چرا که یک راه حل عالی در حل کار ها و مشکلات در کوتاه ترین مدت زمان ممکن بوده شما عزیزان می توانید با استفاده از اینترنت همراه، مود های مخابراتی، مودم های سیم کارتی بی سیم و … به اینترنت متصل شده و به راحتی از آن استفاده کنید.
سخن از سرعت بالا و انجام امور در کوتاه مدت بود در این خصوص باید بگوییم که در بعضی از مواقع مواردی وجود دارد که موجب می گردد سرعت اینترنت شما کند شود به خصوص در اینترنت های مخابراتی این کاهش سرعت بیشتر دیده می شود از این رو این مقاله برای شما بزرگواران نوشته شده است تا در چنین مواقعی بتوانید با نکات ذکر شده سرعت خط اینترنتی خود را بهبود ببخشید.

چگونه سرعت اینترنت مخابرات را افزایش دهیم ؟

چگونه سرعت اینترنت مخابرات را افزایش دهیم ؟

ویندوز خود یا تلفن همراهتان را آپدیت کنید.

بهتر است به این نکته توجه نموده و هرگز نرم افزار های نامعتبر را برای خود نصب نکنید چرا که نرم افزار های بسیاری وجود دارد که مخرب بوده و حجم زیادی از ترافیک اینترنت شما را به خود درگیر می کنند پس برای روند بهتر سرعت اینترنت برنامه هایی که نامعتبر هستند را غیر فعال نمایید.

در مورد دوم اگر سرعت اینترنت شما کم بود بررسی نمایید که مشکل از کابل کشی مخابرات بوده یا خیر. در چنین مواقعی لازم است تا با شماره ۲۰۲۰ تماس گرفته و گزارش دهید تا با انجام ریست سرعت اینترنت شما بهتر شود.

انتخاب یک پسورد قوی برای وای فای بسیار مهم است با این عمل هرگز اینترنت شما هک نخواهد شد و سرعت اینترنت شما نیز از این طریق کاهش پیدا نمی کند.

بهتر است گزینه آپدیت خودکار دستگاه خود را به حالت غیر فعال گذاشته و در یک تایم خلوت دستگاه خود را آپدیت نمایید.

جالب است بدانید با قرار دادن مودم در کنار دستگاه های سیگنال دار در روند ارسال سیگنال تداخل ایجاد نموده و این امر موجب کند شدن و سرعت پایین اینترنت شده و ارتباطات با افراد را باید با کندی برقرار نمایید که این امر ممکن است شما را بسیار عصبانی نماید.

بهتر است این نکته را برای بهبود سرعت انجام دهید و آن نکته این است که هر چند وقت یک بار مودم خود را با مدت زمان پانزده دقیقه خاموش کرده و به آن استراحت دهید چرا که اگر مودم به مدت طولانی روشن باشد، دمای پردازنده آن بسیار شده و این امر موجب کندی و سرعت مایین پردازش آن جهت اتصال به اینترنت خواهد شد.

در آخر بهتر است بدانید که اینترنت مخابرات همانند اینترنت های اپراتور ها از یک سرعت یکنواخت و بالا برخوردار نیستند چرا که این اینترنت ممکن است با تداخل همراه گردد که با رعایت نکات بالا می توان این تداخل ها را کمتر شاهد بود.

سرعت اینترنت خوب چقدر است؟

سرعت یک اینترنت خوب را حداقل ۲۰ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود خوب حداقل ۱۰ مگابیت در ثانیه می دانیم. با این محدوده سرعت قادر خواهید بود تا به شکل همزمان در اینترنت بچرخید و همچنین از چندین پلتفرم استفاده نموده و بازی های آنلاین انجام دهید.

نحوه افزایش سرعت اینترنت ADSL مخابرات با DNS:

یک مورد حیاتی و مهم جهت افزایش سرعت اینترنت مخابرات، تنظیم نمودن DNS است. در این خصوص می بایست فقط به تنظیمات مودم خود رفته مرورگر کروم را باز کنید و آدرس 192.168.1.1 را تایپ کنید. آدرس پیش فرض مودم های مخابراتی 192.168.1.1 است مگر اینکه تغییر داده باشید.
یوزرنیم و پسورد خود را وارد نمایید، یوزر نیم و پسورد به طور پیش فرض admin است. با انجام این مراحل شما به مودم خود وارد شده اید و در زمانی که شما نام کاربری یا رمز خود را به یاد ندارید بهتر است با ۲۰۲۰ تماس بگیرید تا با راهنمایی های آن ها پسورد و نام کاربری خود را بیابید.

در مرحله بعدی باید به قسمت advance رفته و بر روی گزینه dns setup کلیک نمایید. به صورت پیش فرض گزینه obtain dns server address automatically انتخاب شده است. این گزینه به صورت اتوماتیک و خودکار dns شما را تنظیم می نماید. لازم است این امر را مورد توجه قرار دهید که dns یک نقش مهم در میزان سرعت اینترنت شما دارد حتی در زمانی که سرعت اینترنت شما با کندی مواجه است می توانید با تنظیم نمودن این بخش سرعت خود را بهبود بخشید.
آن را در تنظیمات به use the following DNS server addresses تغییر دهید تا بتوانید به طور دستی dns را تنظیم نمایید.
همچنین شما می توانید از dns های گوگل استفاده کنید. جهت انجام این کار در قسمت prefered dns server، ادرس 8.8.8.8 را وارد نموده و در Alternate dns server آدرس 8.8.4.4 را بنویسید.
دنس های کولد فلر علاوه بر اینکه بسیار مناسب هستند در سرعت بالای اینترنت نیز به شما کمک می کنند. فقط باید در بخش prefered dns server، آدرس 208.67.222.222 را وارد کرده و در بخش Alternate dns server آدرس 208.67.220.220 را وارد کنید.

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *