استعلام مشخصات صاحب سیم کارت

استعلام مشخصات صاحب سیم کارت

در حال حاضر جهت فعالیت در اپلیکیشن ها و انجام کار های اداری باید در هر فرمی که مشخصات شما نوشته می شود تلفنی نیز به نام خودتان ثبت گردد تا اینگونه بتوانید با شماره خودتان از کلیه خدمات لازم استفاده نمایید. از این رو در بعضی مواقع نیاز است تا از سیم کارت خود استعلام بگیرید تا متوجه شوید که صاحب سیم کارت هستید یا خیر خصوصا سیم کارتی را باید استعلام گرفت که مدت هاست از آن استفاده نکرده اید. در چنین مواقعی برای یک فرد سوال پیش می آید که از کجا متوجه شویم شماره به نام چه کسی است؟ در متن زیر به این امر به طور کامل پرداخته ایم.

استعلام مشخصات صاحب سیم کارت

نحوه پيدا كردن مشخصات صاحب سيم كارت؛

سه راه کلی جهت تشخیص مشخصات صاحب سیم کارت وجود دارد که در متن زیر آن ها را بازگو نموده ایم؛

۱- شما عزیزان می توانید در چنین مواردی به طور حضوری به اپراتور مربوطه خطوط خود یعنی (ایرانسل، همراه اول و رایتل) مراجعه کرده و با مدارک شناسایی خود درخواست استعلام خط را ثبت کنید. در مواقعی که خط شما مزاحم تلفنی دارد باید با مدارک شناسایی خود امور مشترکین مراجعه کرده و در این قسمت فرم هایی به شما داده می شود که با تکمیل کردن آن ها می توانید شکایت خود از این مسئله را ثبت نمایید بهتر است بدانید که ده روز زمان جهت بررسی کامل شکایات شما لازم است.

۲- در مورد دوم باید بگوییم که در زمانی که شما می خواهید استعلام خطوطی که مالک آن هستید را بگیرید تا متوجه شوید که کدام خطوط به نام شما ثبت هستند باید شماره ملی خود را به شماره 3000150 یا 3000504901 ارسال کرده و سپس منتظر پیامی باشید که برای شما فرستاده می شود و در آن پیام تعداد خطوط به همراه اپراتور مربوطه برای شما ذکر می گردد.

۳- اپلیکیشن های مخصوص خطوط یعنی؛ نصب مای ایرانسل برای خطوط ایرانسل، همراه من برای خطوط همراه اول و رایتل من برای سیم کارت رایتل را انجام دهید
اگر سیم کارت شما ایرانسل است باید برنامه مای ایرانسل را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کرده و در آن برنامه به قسمت اطلاعات که در بالای سمت راست صفحه است رفته و نام مالک را در آن قسمت ببینید.

اما اگر شما سیم کارت همراه اول دارید باید بر روی تلفن همراه خود برنامه همراه من را نصب کرد و پس از آن همان شماره ای را که می خواهید مالک آن را بشناسید را وارد کرده و برنامه را با همان شماره باز کنید بعد از انجام این مراحل در قسمت بالای صفحه خود در برنامه علامت سه خط تنظیمات را انتخاب نموده و از آن قسمت می توانید نام مالک سیم کارت را ببینید.

چرا سیم کارتم به نام خودم نیست؟

این سوال چند پاسخ به همراه دارد. ابتدا اینکه شما برای تهیه سیم کارت به موبایل فردشی مراجعه نموده اید و پس از خرید بدون انجام انتقال مالکیت به نام خود از آن استفاده نموده اید. دوم اینکه ممکن است سیم کارت شما یک سیم کارت هدیه باشد و سیم کارت هدیه به نام همان فردی است که سیم کارت اصلی را دارد پس در این مورد نیز باید انتقال مالکیت را انجام دهید چرا که مالک آن سیم کارت شخص دیگری است. در مورد سوم ممکن است سیم کارت شما در گذشته برای فردی بوده و آن فرد به دلیل اینکه از سیم کارت خود در مدت زمان طولانی استفاده ای نداشته است سیم کارت او سوخته است و در زمانی که شما این سیم کارت را می خرید باید صبوری نمایید تا بعد از چند روز مالکیت سیم کارت بنام شما شود.
در مواقعی نیز ممکن است که برای خرید سیم کارت مراجعه نموده اید اما در هنگام ثبت یک عدد از شماره ملی شما به اشتباه وارد شده باشد و سیم کارت به نام فرد دیگری ثبت گردیده باشد نیز وجود دارد که باید در این گونه از موارد شما با مدارک شناسایی خود به امور مشترکین رفته و این امر را اصلاح نمایید.

سخن پایانی

کلیه موارد یاد شده در این مقاله جهت استعلام سیم کارت بوده و مراحل کلی انجام در این امر را ذکر کرده ایم. بهتر است این نکته را نیز فراموش نکنید که شما تنها می توانید استعلام سیم کارتی را بگیرید که در دسترس شما است حتی اگر به صورت حضوری نیز به امور مشترکین بروید باید سیم کارت مربوطه را به همراه داشته باشید. مراحل استعلام هر خط با نصب برنامه مربوطه به خود را در متن بالا شرح دادیم که شما عزیزان برای انتخاب راحت استعلام از خطوط می توانید این مراحل را برگزینید. اگر چنانچه مزاحمت های تلفنی نیز برای شما رخ داده است می توانید با مراجعه به مرجع قضایی شکایت خود را انجام دهید و به آن ها برای بررسی دقیق و تنظیم شکایات خود و رسیدگی کامل به آن زمان دهید.
جهت ثبت درخواست خطوط اینترنتی نیز می توانید با مشاوران نیکان تل ارتباط گرفته و صاحب خطوط اینترنتی پر سرعت از مجموعه نیکان تل شوید.

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *