چرا شماره خصوصی زنگ می زند؟

چرا شماره خصوصی زنگ می زند؟ در این مقاله میخواهیم متوجه این موضوع شویم که چرا شماره خصوصی با ما تماس میگیرد.

به چه دلیل شماره خصوصی با من تماس میگیرد

ممکن است این مورد برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که شماره های ناشناس خصوصی با نام های Private number یا no caller id با شماره  تلفن شما تماس گرفته باشند در این موارد  بسیاری از اشخاص اینگونه فکر می کنند که این تماس ها تنها از سوی نهاد های امنیتی بوده است. جالب است بدانید که تماس از سوی نهاد های امنیتی اینگونه بوده که یک شماره با شما تماس می گیرد اما شما هیچ شماره‌ ای را بر روی دستگاه تلفن خود نمی بینید پس تماس هایی که هیچ شماره ای را نمایش نمی دهند از طرف نهاد های انتظامی است و تا حدودی تفکر شما در این خصوص صحیح بوده است. در این رابطه باید بگوییم که هیچ فرد عادی شماره ای با این ویژگی ها ندارد و تنها این امر طبق مصوبه دولت، برای افراد و ارگان های خاص از سوی شرکت مخابرات ایران قابل ارائه است.

آشنایی با خطوط تلفن خصوصی یا ناشناس

اما خطوطی که با نام های: ناشناس unknown و private number یا no caller id با شما تماس می گیرند افرادی هستند که شماره های خود مخفی کرده اند. احتمالا اینگونه افراد از سوی ارگان هایی نظیر: اطلاعات، وزارت ارتباطات، سازمان های انتظامی، امنیتی و … هستند.

در ادامه متن به موارد مهم در این خصوص که در ذهن مخاطبین وجود دارد پاسخ داده ایم؛ با ما همراه شوید تا جواب سوالات خود در خصوص پاسخ دهی به اینگونه شماره ها و یا داشتن حق و حقوق در خصوص بررسی اینگونه تماس ها را بدانید.

به چه صورت می توان با شماره خصوصی تماس گرفت؟
اگر دقت کرده باشید در ابتدای متن به این مورد اشاره نمودیم که اینگونه خطوط فقط برای ارگان های خاص بوده و افراد عادی از این شماره ها ندارند به بیان دیگر بهتر است بگوییم که افراد با پست و مقام های امنیتی از این خطوط داشته و در هنگام تماس با شما باید بدانید که این یک تماس معمولی نبوده و یک ارگان امنیتی این تماس را با شما برقرار نموده است.
سازمان‌های امنیتی نظامی نیز به دلیل ملاحظاتی که دارند نباید از خطوط معمولی استفاده کنند و این خطوط صرفا برای افراد با مقام های خاص بوده که در مواقع محدود با افرادی که تعیین می شود از این خطوط تماس گرفته شود.

تفاوت خطوط های مخفی با no number در چه چیزی است؟

بهتر است این مورد را نیز ذکر نماییم که خطوط با شماره های خصوصی به جز ارگان های امنیتی برای خطوط قدیمی نیز است.به این معنا که در تمامی شهر ها این مورد وجود دارد که برخی از خطوط توسط مخابرات آپدیت (بروز رسانی) نشده است و این خطوط پس از برقراری تماس با اشخاص به صورت private number  بر روی  تلفن نمایش داده می شوند.

اما عبارت no number
این مورد تنها در زمانی با شما تماس می گیرد که از طرف یک ارگان خاص مجوز تماس را داشته باشد.

در بررسی های اخیر مخابرات این مورد کاملا مشهود بوده که آن ها در تلاش هستند تا افرادی را که از پرایوت نامبر استفاده می کنند را پیدا کرده و با آن ها برخورد جدی داشته باشند این یک امر مهم و ضروری جهت رعایت حقوق شهروندی لحاظ شده است و همه افراد باید با مشخصات تماس کامل با یک دیگر ارتباط گرفته تا در صورت بروز مشکل بتوانند بررسی های خود را از خطوط مورد نظر داشته باشند و فقط افرادی که دارای موقعیت های حساسی هستند با مجوز لازم باید تماس های این چنینی را داشته باشند.

سوال پر تکرار دیگر که در ذهن افراد است این بوده که آیا جواب دادن به پرایوت نامبر خطرناک است این تماس ها را پاسخ دهیم یا خیر؟

ممکن است این خطوط برای افرادی فعال شود که هیچ مجوزی ندارند اگر چنین اتفاقی رخ دهد باید بگوییم که یک امر برخلاف قوانین اتفاق افتاده است‌.
خوشبختانه با بررسی های کامل و ۲۴ ساعته پشتیبانی فنی مخابرات این امر طولانی نخواهد بود و زمانی که این خطوط در دست افراد مجاز نباشد پس از شناسایی در ظرف یک روز سرویس قطع خواهد شد و پیگرد قانونی نیز دارد.
پس بهتر است این خطوط فقط برای ارگان های مشخص و خاصی باشد تا امکان هیچ نوع سو استفاده ای وجود نداشته باشد و برای پاسخگو بودن به این خطوط نیز بدون هیچ نوع مشکلی تماس ها را جواب بدهید.
نکته مهم دیگر نیز این است که شما اگر تمایل پاسخ به تماس را ندارید باید در سامانه ثنا ثبت نام کنید تا اگر شکایتی در خصوص شما صورت گرفت ابلاغیه صادر شود و شما نیز در جریان آن باشید.

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *