چرا تلفن ثابت بعد از پرداخت قبض وصل نمیشه؟

چرا تلفن ثابت بعد از پرداخت قبض وصل نمیشه؟

پرداخت قبض ثابت

قطع شدن تلفن ثابت مخابرات یک مشکل آزار دهنده ای است که ممکن است برای همه شما عزیزان اتفاق افتاده باشد و یک فرد در چنین زمانی ابتدا به این می اندیشد که آیا قبض تلفن خود را به موقع پرداخت نموده است یا خیر! در بعضی از مواقع ممکن است فرد حتی با پرداخت قبض تلفن خود باز هم با قطعی تلفن ثابت خود مواجه شود و فرد در چنین مواقعی متعجب زده به دنبال جواب سوال خود است که چرا با پرداخت به موقع قبض تلفن باز هم چنین اتفاقی برای او رخ داده است؟

بهتر است این مورد را در این قسمت از مقاله ذکر نماییم که وصل مجدد تلفن در سال های دور بسیار دشوار و دارای مراحل بسیار بود که یک فرد برای وصل شدن تلفن خود باید به صورت حضوری به مراکز مخابرات رفته و مشکل خود را حل کند همچنین اگر قبض های شما دیرتر پرداخت می گردید نیز با مشکلات زیادی مواجه می شدید. به طور مثال باید به صورت حضوری پس از قطعی تلفن به مخابرات در منطقه خود رفته و پس از پیگیری های لازم تعهد نامه ای را امضا می کردید تا تلفن شما مجدد وصل گردد. کلیه این مراحل و حل مشکلات شما نیاز به زمان زیادی داشت و اکثر افراد روز خود را درگیر این مسئله تمام می کردند. اما در حال حاضر مخابرات در راستای رضایت افراد قدم بزرگی برداشته و با مطرح نمودن راه حل هایی برای اینگونه مشکلات به عموم کمک نموده است تا نیاز های خود را در یک زمان کوتاه برطرف سازند.

با نیکان تل همراه شوید تا از دیگر اطلاعات لازم در خصوص این عنوان آگاه شوید.

علت قطع تلفن ثابت بدون بدهی

تلفن ثابت ممکن است به دلایل مختلف با قطعی روبرو شود که به یک دلیل کلی آن را در متن بالا پرداختیم و آن یک دلیل اصلی جهت قطعی تلفن ثابت است. هرچند خود فرد در این مورد شگفت زده نخواهد شد چرا که مخابرات قبل از قطعی خط به افراد اخطار هایی را برای پرداخت قبض می دهد. اگر پس از اخطار هایی که به شما شد باز هم اقدامی برای پرداخت نکرده باشید تلفن شما به صورت یک طرفه خواهد شد و بعد از مدتی نیز همان حالت یک طرفه به شکل کامل قطع می گردد. در صورتی که به اخطار ها بی توجه بوده و تلفن شما یک طرفه و پس از مدتی دوطرف قطع گردد و باز هم هیچ اقدامی از سوی شما انجام نگیرد، خط شما را مخابرات به شخص دیگری واگذار کرده و شما دیگر مالک آن خط نخواهید بود. پس اگر به هر دلیلی به خط خود نیاز دارید در چنین مواقعی باید بدون هیچ معطلی اقدام به پرداخت قبض خود در زمان مقرر نمایید.

اما موارد دیگری نیز در قطعی تلفن ثابت وجود دارد که می توان آن دلایل را اینگونه نام برد: سرقت کابل های تلفن، مشکلات موجود در فنی مخابرات، آسیب وارد شدن به کابل های تلفن و بلاک شدن خط شما به علت گزارش مردم و… اشاره نمود.

وصل آنی تلفن ثابت پس از پرداخت

شما می توانید با روش های موجود و آسان که امروزه برای پرداخت قبوض وجود دارد قبض تلفن خود را به موقع و بدون وقت گیری پرداخت کرده و از قطعی تلفن خود جلوگیری نمایید. اما اگر به هر علتی که وجود دارد نتوانستید به پرداخت قبض خود را در زمان مقرر انجام دهید می توانید به سامانه 2000 مراجعه کنید یا از طریق کد دستوری #2020* مبلغ باقی مانده قبض خود را پرداخت کنید. در چنین مواقعی هنگامی که پرداختی انجام گیرد تلفن شما در همان لحظه متصل می گردد. در مواقعی که بسیار محدود نیز است اگر خط شما با انجام پرداخت قبض نیز وصل نشد باید با شماره 2021 تماس بگیرید و به بخش واحد ارتباطات مردمی متصل گردیده و با اعلام مشکل خود به حل آن بپردازید.

اگر پس از پیگیری های لارم توسط شما در مشکل خرابی خط باز هم تلفن شما با قطعی مواجه بود می توانید با به همراه داشتن مدارک لازم اعم از: مدارک کامل در مالکیت خط به مخابرات منطقه خود به صورت حضوری رفته و برای حل مشول خود به شکل حضوری اقدام نمایید.
نکته: بهتر است این مورد در ذهن خود نگه دارید که در بعضی از مواقع ممکن است پس از انجام پرداختی حدود ۲۴ ساعت طول بکشد تا خط شما وصل گردد.

بعد از پرداخت قبض تلفن ثابت کی وصل میشود؟

در بسیاری از مواقع بعد از انجام پرداختی قبض تلفن، مشکل شما به زودی حل شده و تلفن شما در همان لحظه متصل می گردد چرا که دیگر هیج بدهی ندارید و لزومی برای قطعی تلف وجود ندارد اما در مواردی نیز ممکن است یک زمان ۲۴ تا ۴۸ ساعته طی گردد تا خط تلفن شما مجدد وصل شود.

نحوه پرداخت قبض

روش های پرداخت قبض تلفن مخابرات

در متن بالا یک اشاره کوچک به این مورد کردیم در این بابت باید اینگونه گفت که این عمل در گذشته بسیار دشوار تر بود چرا نیاز به مراجعه حضوری در مخابرات منطقه داشت و پس از آن نیز باید به بانک رفته و اینگونه بدهی خود را صفر می کردید. اما در حال حاضر روش های بسیاری برای پرداخت قبوض وجود دارد که در متن زیر به آن ها اشاره نموده ایم؛

پرداخت از طریق شماره گیری 1818
سایت قبضینو
اپلیکیشن آپ
724
سامانه مخابرات
سامانه 2000
کد دستوری #2020*
و…

از اینکه تا انتهای این مقاله نیکان تل را همراهی نمودید از شما عزیزان سپاس گذاریم و برای کسب اطلاعات بیشتر در هر زمینه و یا ثبت درخواست با نیکان تل تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *