لیست خطوط کلاهبرداری و روش های مقابله با آن

لیست کلیه خطوطی که جهت کلاهبرداری با مخاطبان ارتباط می گیرند را در این بخش از مقاله بخوانید؛

لیست خطوط جهت کلاهبرداری

اکثر خطوطی که به قصد کلاهبرداری تماس می گیرند سخنانی را به مخاطب عنوان می کنند که در آن ها انگیزه ایجاد نموده و فرد عکس العمل فوری انجام دهد و بیشتر این پیام ها با مضمون برنده شدن در قرعه کشی و موارد این چنینی است.
بهتر است ابتدا به این مورد توجه نمایید که شماره های کلاهبرداری می توانند با خطوط داخلی در کشور و یا شماره های خارج از کشور انجام گیرد.

به کدام یک از خطوط داخلی نباید جواب داد؟

کلاهبردارن مدام از شماره های مختلف برای کلاهبرداری استفاده می کنند تا اینگونه بتوانند به قصد شوم خود برسند از این رو باید برای تشخیص خطوط کلاهبرداری بسیار هوشیار باشیم در این قسمت از مقاله می خواهیم روش های تشخیص کلاهبرداران و نمونه شماره های آن ها را بازگو نماییم؛
طبق تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده ایم که اکثر کلاهبرداران از خطوط اینترنتی استفاده می کنند همان طور که می دانید خطوط اینترنتی نیز در دو حالت با پیش شماره استان و خطوط بدون پیش شماره هستند.
خطوطی که با پیش شماره استان شروع می شوند به طور مثال می توان پیش شماره تهران که 021 است را با 8 رقم شماره ای که پس از آن می افتد که رقم ابتدایی آن ها 9 نیز است نام برد.

اما خط هایی که بدون پیش شماره هستند بهتر است بدانید این خطوط خود به دو حالت وجود دارند خطوط هوشمند که بیشتر در شبکه های هوشمند کشوری بکار گرفته می گردد و با شماره 909 شروع می شود و خطوطی که با 0942 شروع شده و به حالت پیام های صوتی تبلیغاتی بکار گرفته می شوند.
به لیست خطوط زیر دقت نمایید:

کلاهبرداری با شماره 0942

خطوطی که در لیست زیر موجود هستند از مواردی بوده که توسط افراد گزارش شده اند.

09422037515
09422032002
09422090665
09422099280
09422006184
09422010175
09422096610

بهتر است در پاسخ دهی به خطوط ناشناس بسیار توجه کرده و هیچ اطلاعاتی را بدون دلیل به آن ها ندهید.

روش های تشخیص شماره تلفن های خطرناک کلاهبرداری:

1- هنگامی که یک شخص جهت کلاهبرداری با شما ارتباط گرفته است کلیه تاکتیک های خود را برای به نتیجه رسیدن استفاده می کند و از هر روشی می خواهد شما را متقاعد سازد تا به حرف های او گوش داده و فرد نیز از این حالت سو استفاده نموده و به نفع خود بهره ببرد.
کلاهبرداران در زمان برقراری تماس به گونه ای با شما صحبت می کنند که شما بیشتر فقط با یک کلمه بله یا خیر پاسخ دهید چرا که اینگونه پاسخ دهی به افراد کلاهبردار او را به هدف خود نزدیکتر و همچنین آن فرد با ضبط پاسخ های شما می تواند بعدا علیه شما استفاده کند.
2- در برخی از موارد نیز کلاهبردارن با استفاده از جملات احساسی سعی در عکس العمل مخاطب داشته و بیان اینکه شما برنده یک سیم کارت یا گوشی موبایل و … شده اید می خواهند به یک آدرس از شما برسند و یا هزینه ای را به بهانه پست از شما بگیرند.

3- در بعضی از موارد دیگر فرد کلاهبردار با عنوان نمودن اینکه شما برنده یک مبلغ شده اید می خواهند به یک شماره کارت از شما برسند و اینگونه حساب شما را هک نمایند.

زمانی که چنین مکالماتی با شما صورت گرفت بهترین راه حل این است که بدون وقفه ای تلفن را قطع نمایید.

کلاهبرداری تلفنی جدید با شماره خارج

کلاهبرداری هایی که جدیدا گزارش می شود بیشتر از تماس های خارج از کشور بوده و جالب است بدانید در میان آن ها اکثر خطوطی که گزارش شده است از کشور های آفریقایی هستند که بیشتر با خطوط همراه اول تماس برقرار می کنند.
به طور کلی باید بگوییم که یک کلاهبردار تمام امکانات کار خود را دارد یعنی او از یک ربات برای برقراری تماس به مخاطبان کمک می گیرد هنگامی که شما به این خطوط پاسخ دهید فرد مکالمه ای را شروع نخواهد کرد و تماس بدون انجام مکالمه پایان می یابد در اصل روش کلاهبرداری به این حالت بوده که شما هر چقدر بیشتر به تماس ها پاسخ دهید آن ها هزینه بیشتری نیز دریافت می کنند و این هزینه از شارژ شما کسر می گردد.
شما به هیچ وجه نباید جواب خطوطی را که از خارج کشور تماس می گیرند و شما آن را نمی شناسید را بدهید.
بعضی از پیش شماره های رایج کلاهبرداری به شرح زیر هستند :
+678، +960،‌ +267، +2424، +592 و… که به کشور های گینه، مالدیو، ماداگاسکار و … تعلق دارند.

کلاهبرداری اینترنتی

هوشیار باشید :

بهتر است به طور کامل تمام مواقع مراقب کلاهبرداران باشید. چه کلاهبرداران تلفنی و چه کلاهبردارانی که می خواهند از طریق کامپیوتر شما را هک کنند این عمل بدین گونه رخ خواهد داد که فرد کلاهبردار می کوشد تا شما را به سمت کامپیوتر خود کشانده و از شما بخواهد چند عمل را در کامپیوتر خود انجام دهید تا اینگونه کلاهبردار به هدف خود رسیده و علاوه بر شناسایی هویت شما به هک کردن و دسترسی به حساب بانکی و… عوامل مختلف این چنینی بپردازد.

فرد کلاهبردار با در دست داشتن اطلاعات شخصی نظیر آدرس، عکس، هویت شخصی کامل شما، شماره کارت و… شروع به تهدید و اخاذی نمایند پس نباید به هیچ وجه اطلاعات خود را در اختیار هر فردی قرار دهید و برای خود دردسر درست کنید اگر چنین اتفاقی نیز برای شما افتاده باشد بهتر است با پلیس این موارد را در میان بگذارید.

نتیجه گیری :

با مواردی که ذکر شد بهتر است از همیشه هوشیار تر و با دقت تر رفتار نمود و قبل از پاسخ دهی به تلفن های مشکوک و یا ناشناس از آن ها مطمئن شوید.
یک شخص کلاهبردار از تمام راه ها برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده می کند او ممکن است از جملات خوشایند نظیر برنده شدن در قرعه کشی استفاده نماید و یا از جملاتی همانند اینکه جان یکی از عزیزانتان در خطر است و شما باید برای نجات جان او کار هایی را انجام دهید. در چنین مواقعی فقط با پلیس همکاری نمایید.
هیچ وقت شماره هایی که برای شما آشنا نیستند و یا عجیب و غریب اند و حتی شماره هایی که برای خارج از کشور هستند و با شما تماس گرفته اند را پاسخ ندهید و اگر این خطوط به صورت تماس بی پاسخ به روی تلفن شما بودند نیز با آن ها تماس نگیرید.
بهترین راه این است اکنون که وجود کلاهبردارن روز به روز بیشتر شده و هر یک از راهی برای رسیدن به هدف های خود استفاده می کند ساده رفتار نکنید، به افراد به راحتی اعتماد نکنید و به هیچ وجه بهانه دست کلاهبردار ندهید تا اینگونه بدون دردسر بمانید.
بهتر است کلاهبرداری از طریق سایت های غیر مجاز واتساپ ، تلگرام ، شیپور ، دیوار ، اینستاگرام و… را جدی گرفته و برای این عوامل نیز هوشیار باشید. هیچ وعده وعیدی را جدی نگرفته و کلاهبرداران را شکست دهید.

کاربران عزیز از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید از شما سپاس گذاریم، اگر چنین مواردی برای شما رخ داده است نظرات و عوامل پیشگیری از این شرایط را در قسمت نظرات بنویسید تا افراد دیگر نیز از این شرایط در چنین مواقعی استفاده نمایند. جهت ثبت درخواست های خود نیز با مشاوران کارآمد نیکان تل ارتباط بگیرید.

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *