تماس هدایت شده یعنی چه؟

تماس هدایت شده یعنی چه؟

جهت اطلاع بیشتر از این عنوان تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید

دایورت تماس

اگر به فکر این هستید که یک راه حل آسان برای از دست ندادن تماس های خود بیابید می توانید به فعال نمودن دایورت تماس ها بر روی خطی که مدام با آن ارتباط می گیرید به اندیشید با این عمل دیگر تماس های شما بی پاسخ نمانده و هیچ تماسی را نیز از دست نمی دهید.
در فناوری تلفن همراه و تلفن ثابت، شما می توانید به راحتی انتقال تماس های خود بر روی یک شماره دیگر که می تواند شماره تلفن ثابت یا تلفن همراه باشد انتقال دهید و اینگونه در زمانی که خط اصلی شما مشغول یا در دسترس شما نباشد تماس فرد گیرنده مستقیما به شماره ای وصل می شود که شماره خود را به روی آن انتقال داده اید.
انتقال تماس یک عمل پر کاربرد و مهم برای بسیاری از کسب و کار های تلفنی است تا با این عمل مجموعه هیچ تماسی را از دست ندهد و از آنجایی که یک مشتری برای پاسخ دهی به تماس خود انتظار پاسخ دهی فوری را دارد و اگر تماس آن بی پاسخ شود ممکن است مجدد ارتباط نگیرد باید به فکر انتقال خطوط خود جهت از دست ندادن تماس های مشتریان بود.

دایورت کردن تماس ها به چه معناست؟

دایورت تماس همان انتقال تماس است با دایورت کردن تماس فرد این امکان را دارد که تماس های خود را بر روی شماره دیگری که ممکن است یک خط ثابت بوده یا یک شماره موبایل منتقل کند.
با این عمل می توان دسترسی بالایی به تماس گیرندگان داشت. به طور مثال ممکن است این شرایط برای همه پیش بیاید تا به هر دلیلی یک فرد امکان مراجعه حضوری به محل کار خود را در یک مدت زمان کوتاه نداشته باشد از این رو برای انجام کار های خود می تواند تلفن محل کار خود را بر روی تلفن همراه خود دایورت کرده و کلیه تماس های خود را از طریق تلفن همراه پاسخ دهد. با این قابلیت یک مجموعه می تواند در زمان مرخصی یک کارمند خط تلفن دفتر آن فرد را بر روی خط دیگری منتقل نموده و اینگونه پاسخگوی تماس های کاری کارمند خود در نبود آن را بدهد مهم ترین مزیتی که این عمل دارد این است که پاسخ گویی ها در اسرع زمان اتفاق می افتد و این چنین مجموعه هیچ مشتری را از دست نخواهد داد.

نحوه فعال کردن دایورت تماس(کد دایورت)

برای انتقال تماس های خود در خطوط ثابت و همراه می توانید # شماره مقصد * 21 * را شماره گیری نمایید. به بیان راحت تر کافی است فقط با شماره گیری ستاره عدد ۲۱ ستاره و بعد از آن شماره ای که قصد انتقال تماس به آن را دارید وارد نموده و در آخر کلید مربع را انتخاب کرده و تماس را منتقل سازید.
نکته قابل توجه و مهمی که در این قسمت باید به آن پرداخته شود این است که هر شخصی با شماره تماسی برقرار نماید به دلیل دایورت تماس هزینه آن تماس از شما کسر شده و از فرد تماس گیرنده هیچ هزینه ای کسر نمی گردد.

چگونه انتقال تماس ها را لغو نماییم؟

با کد دستوری می توان لغو دایورت تماس ها را به راحتی انجام داد.
اگر شما فقط در یک مدت زمان کوتاهی تماس های خود را به شماره دیگری منتقل کرده اید و حال می خواهید این عمل را لغو نمایید. باید کد #21# را شماره گیری نموده و از این طریق دایورت تمامی شماره هایی که انجام داده بودید را غیر فعال می کنید.

انتقال تماس

تماس هدایت شد یعنی چه؟

ممکن است برای شما اتفاق افتاده باشد که در زمان تماس به فردی بر روی صفحه تلفن خود دیده باشید که نوشته باشد تماس هدایت شد این امر بدان معنا است که فردی که با او تماس گرفته اید شماره خود را بر روی خط دیگری دایورت کرده است.
چرا از دایورت تماس استفاده می شود؟

قابلیت پست صوتی برای همه افراد وجود دارد اما اکثر افراد از این قابلیت تماس استفاده نمی کنند و حتی قبل از آنکه پیغام گیر بخواهد تا پست صوتی گذاشته شود تماس قطع می گردد این امر بدان معناست که فقط عده کمی از افراد به طور درصدی اگر بخواهیم بگوییم فقط ۲۰ درصد از مردم به پیام های صوتی گوش داده و پیغام صوتی می گذارند پس باید با این عدد به دنبال راه کار بهتری بود و با دایورت تماس های خود بیشتر در دسترس بود. بهتر است بدانید در کسب و کار ها بیش از نیمی از تماس ها بدون پاسخ می ماند و این یک امر نا امید کننده است چرا که با پاسخ ندادن تلفن ها مشتریان تلفنی از دست می روند با این حال شما می توانید با دایورت کردن خطوط تماس های بیشتری را پاسخ دهید و حتی در ساعات غیر کاری نیز پاسخگوی مشتریان خود باشید که این عمل نتیجه نرخ بهره وری را نیز بیشتر می کند.
با راه اندازی کردن مرکز تلفن ابری برای کسب و کارتان و راه اندازی دایورت تماس، پاسخگوی مشتریان بیشتری باشید و از امکانات مهم این مرکز تلفن در محل کار خود به خوبی استفاده کنید با تنظیم نمودن ساعت کاری و دایورت تماس های مشتریان پس از اتمام کار بر روی شماره مورد نظرتان می توانید هر تماسی که با مجموعه شما در زمان تعطیلی گرفته شود را پاسخگو باشید.

اشتراک گذاری مقاله

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *